Przystanek Woodstock w mediach społecznościowych
Za nami 22 Przystanek Woodstock. Kurz po festiwalu w Kostrzynie już opadł, ale… nie w mediach społecznościowych. Organizatorzy z ogromną dbałością podeszli do działań w social media...
Internetowy Woodstock
Oprócz oficjalnej strony internetowej, festiwal Woodstock miał również swoje konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+ i Pintereście. Przystanek w mediach społecznościowych funkcjonował przede wszystkim pod hashtagiem #Woodstock2016.
#Woodstock2016
Towarzyszący Przystankowi znacznik #Woodstock2016, tylko w trakcie trwania festiwalu (14-16.07.2016), został użyty na Instagramie ponad 6,5 tys. razy, wywołując ponad 660 tys. interakcji. Najbardziej lubianymi postami zawierającymi #Woodstock2016 były wpisy autorstwa Youtuberki urodowej Red Lipstick Monster (@redlipstickmonster) oraz modelki Zuzy Kołodziejczyk (@zuzol).
Wśród najbardziej komentowanych (oprócz postów @redlipstickmonster) znalazły się wpisy z oficjalnego profilu Przystanku Woodstock na Instagramie (@woodstockpoland), @kotaleczka, Filipa Aleksandra Chajzera (@filipi_chajzer) oraz Damiana Kostka (@free3hands).
Top10 najaktywniejszych autorów
Autorzy postów z #Woodstock2016 najczęściej używali również hashtagów: #woodstock, #love, #festival, #lovewoodstock, #music, #przystanekwoodstock, #kostrzyn, #poland oraz #kostrzynnadodra.
@woodstockpoland
Od początku lipca (do 19.07.) oficjalne konto @woodstockpoland zyskało prawie 6 tys. nowych obserwujących i niemal 86 tys. interakcji (polubień i komentarzy). Konto przystanku Woodstock używało nieco innych hashtagów niż ich uczestnicy. Oto top10 hashtagów najczęściej używanych przez @woodstockpoland.
Przystanek Woodstock na Facebooku
Festiwal nad Ozrą wzbudził ogromne zainteresowanie na Facebooku. Hasło woodstock 2016 było wyszukiwane ponad 93 tys. razy, zaś #woodstock2016 - ponad 91 tys. razy. Fanów wydarzenia na Facebooku przybywało jeszcze na długo przed festiwalem i… nadal przybywa. Od 1. lipca (do 19.07.2016) profil polubiło ponad 16 tys. użytkowników, zaś tylko w trakcie dni festiwalowych strona zdobyła prawie 3,5 tys. nowych fanów.
Mimo, iż sam festiwal zakończył się już kilka dni temu, facebookowa strona Przystanku nadal zyskuje nowych zainteresowanych. Coraz więcej jest również osób, które o tym mówią (liczba osób, które polubiły, skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej lub wykonały inną akcję związaną z profilem Przystanku Woodstock na Facebooku). Po festiwalu aktywniejsi stają się zagraniczni użytkownicy, szczególnie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii i Stanów Zjednoczonych.
Jak @WoodstockPoland ćwierkał na Twitterze?
Nie zabrakło również działań na Twitterze. W ciągu 10 dni (11-20.07.2016) @WoodstockPoland zaćwierkał aż 200 razy, zyskując ponad 700 nowych obserwujących. W analizowanym okresie najwięcej nowych followersów. 17 lipca oficjalne konto festiwalu zaczęło obserwować 150 osób.
Źródło: NapoleonCat
NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform tj. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram. Więcej informacji: https://napoleoncat.com/.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|